Begeleiding

We begeleiden onze leerlingen intensief en houden hun ontwikkeling bij, Dat doen we op de volgende manieren.

  • In het Individueel Ontwikkelingsplan (IOP): Hierin staan de leerdoelen die de leerling samen met de groepsleraar en de vakleraar opstelt. De groepsleraar volgt de ontwikkelingen en bespreekt die met de leerling. Het IOP maakt leerlingen bewust van hun doelstellingen en keuzes. In de loop van de jaren wordt het IOP steeds meer het eigen plan van de leerling.
  • In de coachingsgesprekken: twee keer per jaar bespreken de leerlingen de leerweg met de groepsleraar en de vakleraar. Ze bespreken hoe het met de leerling gaat en hoe het leren gaat. In die gesprekken leren leerlingen terugkijken op wat ze hebben gedaan en nadenken over hun verdere ontwikkeling. Uit de coachingsgesprekken ontstaan nieuwe leerdoelen; die worden weer verwerkt in het IOP.
  • In het doelengesprek: elke zes weken bespreken leerling en groepsleraar de leerdoelen. Sluiten die nog aan of moeten ze worden aangepast? Zo blijven de leerlingen zich bewust van hun doelstellingen en leren ze verantwoordelijkheid nemen voor de uitvoering ervan.
  • In het rapport: in februari en juli krijgen leerlingen een rapport met de resultaten van de vakken op dat moment.
  • In de bewijzenmap: hierin zitten de bewijzen die de leerlingen op school behalen, bijvoorbeeld foto’s van werkstukken en beoordelingen van vaardigheden, maar ook stagebeoordelingen, behaalde werknemerscompetenties, getuigschriften en branchecertificaten. In de loop der jaren wordt de bewijzenmap een cv. Het wordt toegevoegd aan het diploma.