Gesprekken

Coachingsgesprek en doelengesprek

Twee keer per jaar heeft de leerling met de groepsleraar een coachingsgesprek. Ze bespreken dan de leerweg die de leerling heeft gekozen of gaat kiezen. Ook praten ze over hoe het met de leerling gaat. Het gaat er om dat de leerlingen leren terugkijken op wat ze hebben gedaan en geleerd. En dat zij leren benoemen wat ze gaan doen om zichzelf verder te ontwikkelen. Het coachingsgesprek helpt daarbij.

Uit het coachingsgesprek komen (nieuwe) leerdoelen en leerpunten, die worden opgeschreven in het IOP. De ouders van de leerling lezen het IOP ook en ondertekenen dit. Dit gebeurt tijdens het huisbezoek in het najaar en tijdens het adviesgesprek in april of mei. Tussendoor heeft de leerling iedere zes weken een doelengesprek met de groepsleraar. In het doelengesprek bespreken ze samen de doelen en leerpunten. Ook kijken ze of deze aangepast moeten worden. De leerling leert zo om zichzelf (leer)doelen te stellen en verantwoordelijkheid te nemen voor het uitvoeren van deze doelen.

 

Ook interresant

IOP

IOP

Begeleiding

Begeleiding